Quina geografia ensenyar?

Autors/ores

  • Françoise Buffet

Resum

L'ensenyament de la geografia a l'escola es troba amb dificultats en gairebé tots els països europeus: la selecció dels coneixements que cal ensenyar, la concepció exclusivament temàtica dels programes i l'immobilisme de la practica de l'ensenyament en són les causes principals. Aquest article examina les possibles aportacions d'una paradigma socio-didàctic i d'un model de lectura cultural-crític de l'espai terrestre produït per la societat contemporània. Els determinants de la construcció del discurs de la geografia escolar han de tenir en compte, d'una banda, la seva pertinència en relació amb el projecte social de l'ensenyament i amb l'evolució científica, i, d'altra, la coherència d'un conjunt sistèmic dinàmic caracteritzat pel pluralisme dels punts de vista geogràfics. L'article acaba amb dos exemples que il·lustren la relació fonamental entre la problemàtica geogràfica i la problematització de l'espai terrestre estudiat.

Publicades

15-09-1992

Com citar

Buffet, F. (1992). Quina geografia ensenyar?. Documents d’Anàlisi Geogràfica, 21, 53–72. https://doi.org/10.5565/rev/dag.1172

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.