Presentation. Teaching geography in the 21st century
Abstract
Presentation of the volume 63/3: Teaching geography in the 21st century.References
BENEJAM, P. (1997). «Las finalidades de la educación social». A: BENEJAM, P. i PAGÈS, J. (coord.) (1997). Enseñar y Aprender Ciencias Sociales, Geografía e Historia en la Educación Secundaria. Barcelona: Institut de Ciències de l’Educació. Universitat Autònoma de Barcelona / Horsori, 33-51.
— (2014). Quina educació volem? Barcelona: Rosa Sensat, Col·lecció Referents, 6.
JOHNSTON, R. (1986). On Human Geography. Oxford: Blackwell.
KOEHLER, M.J.; MISHRA, P. i CAIN, W. (2015). «¿Qué son los saberes tecnológicos y pedagógicos del contenido (TPACK)?». Virtualidad, Educación y Ciencia, 10 (6), 9-23.
LICERAS RUIZ, Á. i ROMERO SÁNCHEZ, G. (coords.) (2016). Didáctica de las Ciencias Sociales: Fundamentos, contextos y propuestas. Madrid: Pirámide.
MORGAN, J. (2012). Teaching secondary geography as if the planet matters. Londres: Routledge.
MORGAN, J. i LAMBERT, D. (2005). Geography: Teaching school subjects. Londres: Routledge, 11-19.
REINFRIED, S. (2007). «Educational reconstruction: A key to progress in geoscience teaching and learning». Geographie und ihre Didaktik, 35 (4), 232-243.
REINFRIED, S. i HERTIG, P. (2011). «Geographical education: How human-environment-society processes work». A: UNESCO-EOLSS JOINT COMMITTEE (eds.). Encyclopedia of Life Support Systems (EOLSS) [en línia]. Oxford, UK: UNESCO, Eolss Publishers. http://www.eolss.net
YOUNG, M.; LAMBERT, D.; ROBERTS, C. i ROBERTS, M. (2015). Knowledge and the Future School: Curriculum and social justice. Londres: Bloomsbury.
Published
How to Cite
Downloads
Copyright (c) 2017 Jesús Granados Sánchez, Roser Batllori Obiols
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.