Pensar la geografia escolar. Un repte per a la didàctica

Autores/as

  • François Audigier

Resumen

Després de precisar el sentit que es dóna avui, a Franqa, al terme «didàctica» -estudi dels processos evolutius i procediments d'ensenyament i d'aprenentatge dins la seva especificitat disciplinaria-, l'article qüestiona la idea mateixa de geografia escolar. En un primer temps, es caracteritzarà allà que es pot entendre per geografia escolar; en un segon temps, es mostrarà la seva pluralitat, presentant successivament la diversitat de les finalitats educatives que li són propies, de les geografies de referència des del vessant científic, i dels usos socials classificats sota el terme de geografia. Les geografies escolars manlleven contínuament de les unes i els altres. En un tercer temps, hom s'esforqarà a reconstruir-ne la unitat posant de manifest alguns trets comuns, enfocant així la idea d'epistemologia escolar. Alguns reptes als quals caldrà respondre si es vol que perduri un ensenyament d'una geografia necessàriament renovada conclouen aquestes línies.

Publicado

15-09-1992

Cómo citar

Audigier, F. (1992). Pensar la geografia escolar. Un repte per a la didàctica. Documents d’Anàlisi Geogràfica, 21, 15–33. https://doi.org/10.5565/rev/dag.1174

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.