La geografia en els liceus i en els col·legis de França. Rèmores i dinamismes

Autores/as

  • Jean David

Resumen

L'ensenyament de la geografia, tant als col·legis com als liceus de França, es troba atrapat entre les rèmores del passat i els processos de dinamització. Les condicions en què fou establerta la geografia escolar hi són encara presents en algunes herències, com la permanència dels lligams entre geografia i historia o bé les que deriven de les teories de Vidal de la Blache. Malgrat això, des de fa uns vint anys alguns elements nous estan penetrant a l'ensenyament: una renovació epistemològica o metodològica, l'enfocament sistèmic. la utilització de les representacions espacials la preocupació per la gestió espacial . . . Tot plegat esta suposant per a la geografia una millor imatge social.

Publicado

15-09-1992

Cómo citar

David, J. (1992). La geografia en els liceus i en els col·legis de França. Rèmores i dinamismes. Documents d’Anàlisi Geogràfica, 21, 137–146. https://doi.org/10.5565/rev/dag.1168

Descargas

Crossref
0
Scopus
0