L'enfocament de gènere en un bloc de contingut sobre activitat i espai industrials a l'ensenyament secundari postobligatori

Autors/ores

  • Mireia Baylina Ferré

Resum

L'objecte del present escrit és elaborar una proposta de bloc de contingut i d'una unitat didàctica per treballar amb els alumnes de l'etapa secundaria postobligatòria sobre l'activitat i l'espai industrials que incorpori la variable gènere en la seva anàlisi. Prenent com a base una perspectiva espacial mundial, una consideració del temps actual, el recurs a la interdisciplinarietat i a l'actitud globalitzadora, i i'opció epistemològica del paradigma radical, s'ha elaborat un guió temàtic que pretén relacionar les característiques de l'activitat industrial i a la distribució dels espais de producció a escala mundial, posant de manifest la variable gènere en tots el apartats on és necessària, en particular en aquells que afecten directament el mercat de treball i la internacionalització de la producció. Alhora, sempre des del vessant epistemològic del currículum, se suggereixen alguns conceptes per treballar amb els alumnes en el marc d'una unitat didàctica proposada referent a l'activitat femenina en la indústria.

Publicades

15-09-1992

Com citar

Baylina Ferré, M. (1992). L’enfocament de gènere en un bloc de contingut sobre activitat i espai industrials a l’ensenyament secundari postobligatori. Documents d’Anàlisi Geogràfica, 21, 167–179. https://doi.org/10.5565/rev/dag.1165

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.