La geografia a l'ensenyament secundari
Resum
L'objectiu d'aquest article és reflexionar sobre la geografia en l'ensenyament secundari i presentar unes propostes elaborades per un grup de professors de geografia. Es constata que la geografia, en moltes ocasions, juga un paper marginal als instituts, i a partir d’aquest fet s’analitzen les causes d’aquesta situació. Algunes són de tipus institucional i d’altres són inherents a la pròpia disciplina. En aquesta línia, creiem necessària una revisió epistemològica que doni coherència als continguts i seguretat als mètodes. Així mateix, es defineixen els objectius del programa de geografia del batxillerat i la seva aportació a la formació dels adolescents. A la segona part de l’article s’intenta establir un possible marc teòric general que permeti articular els coneixements a diferents nivells i escales: el món, l’estat, la nació o la regió.
Publicades
Com citar
Descàrregues
Drets d'autor (c) 1984 Rosa Ascón i Borràs, Gide Albadalejo, Anna , 1951- Bastida, Mª José Edo, E. Sáez

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.