La geografia a l'ensenyament secundari

Autors/ores

  • Rosa Ascón i Borràs
  • Gide Albadalejo
  • Anna Bastida
  • Mª José Edo
  • E. Sáez

Resum

L'objectiu d'aquest article és reflexionar sobre la geografia en l'ensenyament secundari i presentar unes propostes elaborades per un grup de professors de geografia. Es constata que la geografia, en moltes ocasions, juga un paper marginal als instituts, i a partir d’aquest fet s’analitzen les causes d’aquesta situació. Algunes són de tipus institucional i d’altres són inherents a la pròpia disciplina. En aquesta línia, creiem necessària una revisió epistemològica que doni coherència als continguts i seguretat als mètodes. Així mateix, es defineixen els objectius del programa de geografia del batxillerat i la seva aportació a la formació dels adolescents. A la segona part de l’article s’intenta establir un possible marc teòric general que permeti articular els coneixements a diferents nivells i escales: el món, l’estat, la nació o la regió.

Publicades

15-09-1984

Com citar

Ascón i Borràs, R., Albadalejo, G., Bastida, A., Edo, M. J., & Sáez, E. (1984). La geografia a l’ensenyament secundari. Documents d’Anàlisi Geogràfica, 5, 141–148. https://doi.org/10.5565/rev/dag.1355

Descàrregues