«Geoactiva’t». Establir sinergies entre nivells educatius diferents

Autors/ores

  • Josep Padullés Cubino Universitat de Girona
  • Dolors Roset Pagès Universitat de Girona
  • Anna Ribas Palom Universitat de Girona
  • Jaume Feliu Torrent Universitat de Girona

Resum

El projecte Geoactiva’t neix al Departament de Geografia de la Universitat de Girona com a eina per acostar els estudiants del grau de Geografia, Ordenació del Territori i Gestió del Medi Ambient a la tasca docent de secundària i, alhora, presentar, als alumnes d’ESO, conceptes, eines i mètodes de la geografia des d’una perspectiva experimental i dinàmica. S’organitza a partir de sis sessions, amb la col·laboració de quatre llicenciats o graduats en Geografia que han realitzat el màster en Formació del Professorat d’ESO i batxillerat. Entre els èxits assolits per aquest projecte, en destaquen la motivació per aprendre que es genera entre l’alumnat de secundària, la possibilitat que té l’alumne del grau de descobrir la tasca docent abans de realitzar els estudis de postgrau i la promoció que es fa dels estudis del grau de Geografia en l’àmbit de l’educació secundària.

Paraules clau

didàctica de la geografia, educació secundària obligatòria, ensenyamentaprenentatge, promoció de la geografia

Referències

CARRETERO, Mario (1989). La enseñanza de las Ciencias Sociales. Madrid: Visor.

DELORS, Jaques (1996). «Los cuatro pilares de la educación». A: La educación encierra un tesoro: Informe a la UNESCO de la Comisión internacional sobre la educación para el siglo xxi. Madrid: Santillana / UNESCO, 91-103.

GARCÍA HOZ, Víctor (1996). Enseñanza de las ciencias sociales en educación secundaria. Madrid: Rialp.

Biografies de l'autor/a

Josep Padullés Cubino, Universitat de Girona

Departament de Geografia

Dolors Roset Pagès, Universitat de Girona

Departament de Geografia

Anna Ribas Palom, Universitat de Girona

Departament de Geografia

Jaume Feliu Torrent, Universitat de Girona

Departament de Geografia

Publicades

26-09-2017

Com citar

Padullés Cubino, J., Roset Pagès, D., Ribas Palom, A., & Feliu Torrent, J. (2017). «Geoactiva’t». Establir sinergies entre nivells educatius diferents. Documents d’Anàlisi Geogràfica, 63(3), 641–647. https://doi.org/10.5565/rev/dag.484

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.