«Geoactiva’t». Establir sinergies entre nivells educatius diferents
Resum
El projecte Geoactiva’t neix al Departament de Geografia de la Universitat de Girona com a eina per acostar els estudiants del grau de Geografia, Ordenació del Territori i Gestió del Medi Ambient a la tasca docent de secundària i, alhora, presentar, als alumnes d’ESO, conceptes, eines i mètodes de la geografia des d’una perspectiva experimental i dinàmica. S’organitza a partir de sis sessions, amb la col·laboració de quatre llicenciats o graduats en Geografia que han realitzat el màster en Formació del Professorat d’ESO i batxillerat. Entre els èxits assolits per aquest projecte, en destaquen la motivació per aprendre que es genera entre l’alumnat de secundària, la possibilitat que té l’alumne del grau de descobrir la tasca docent abans de realitzar els estudis de postgrau i la promoció que es fa dels estudis del grau de Geografia en l’àmbit de l’educació secundària.Paraules clau
didàctica de la geografia, educació secundària obligatòria, ensenyamentaprenentatge, promoció de la geografiaReferències
CARRETERO, Mario (1989). La enseñanza de las Ciencias Sociales. Madrid: Visor.
DELORS, Jaques (1996). «Los cuatro pilares de la educación». A: La educación encierra un tesoro: Informe a la UNESCO de la Comisión internacional sobre la educación para el siglo xxi. Madrid: Santillana / UNESCO, 91-103.
GARCÍA HOZ, Víctor (1996). Enseñanza de las ciencias sociales en educación secundaria. Madrid: Rialp.
Publicades
Com citar
Descàrregues
Drets d'autor (c) 2017 Josep Padullés Cubino
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.